Guia docente 2013_14
Facultad de Filología y Traducción
Máster Universitario en Lingüística Aplicada
 Asignaturas
  Lingüística de Corpus y Adquisición de la Lengua
   Fuentes de información

Ambridge, Ben &Lieven, Elena (2011), Child Language Acquisition. Contrasting Theoretical Approaches, London, Cambridge University Press.

Barlow, Michael & Kemmer, Suzanne (eds.) (1999), Usage based models of language, Stanford, Center for the Study of Language and Information.

Clark, Eve V. (2003), First Language Acquisition, Cambridge, Cambridge University Press.

Elman, Jeffrey; Bates, Elisabeth; Johnson, Mark; Karmiloff-Smith, Annette; Parisi, Domenico & Plunkett, Kim (1999), Rethinking Innateness. A Connectionist Perspective on Development, Cambridge, The MIT Press, 1999.

Fernández López, Isabel (2009), ¿Cómo hablan los niños? El desarrollo del componente fonológico en el lenguaje infantil, Madrid, Arco Libros.

Fernández Pérez, Milagros (2006): “Usos verbales y adquisición de la gramática. Construcciones y procesos en el habla infantil”, en Revista Española de Lingüística,36, 319-348.

Fernández Pérez, Milagros (coord.) (2011), Lingüística de corpus y adquisición de la lengua, Madrid, Arco Libros.

Gregory, Richard L. (ed.) (1987), Diccionario Oxford de la mente, Madrid, Alianza, 1995.

Hoff-Ginsberg, Erika (1997), Language Development, Pacific Grove (California), Brooks/Cole Pub., 1997.

MacWhinney, Brian (ed.) (1999), The Emergence of Language, New Jersey/ New York, Lawrence Erlbaum, 1999.

Paul, Rhea (20073), Language Disorders from Infancy through Adolescence, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri.

Saxton, Matthew (2010), Child Language. Acquisition and Development, London, SAGE.

Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000