Resultados previstos na materia |
Tipoloxía |
Resultados de Formación e Aprendizaxe |
13D Coñecer e comprender os factores que interveñen no traballo en equipo e en situacións de liderado. |
|
A13 A18 A19
|
|
18D Coñecer e comprender os procedementos fisioterapéuticos xenerais e os derivados doutros axentes físicos. |
|
A3
|
|
19D Coñecer e comprender os procedementos fisioterapéuticos baseados en métodos e técnicas específicos de actuacións fisioterapéuticas a aplicar nas diferentes patoloxías de todos os aparatos e sistemas, e en todas as especialidades de medicina e cirurxía, así como na promoción e conservación da saúde, e na prevención da enfermidade. Tales métodos están referidos, entre outros: aos procesos neurolóxicos; do aparato locomotor (terapias manuais, terapias manipulativas articulares, osteopatía e quiropraxia); do aparato respiratorio; do sistema cardiocirculatorio; ás alteracións da estática e a dinámica; aos métodos específicos ortopédicos e ás técnicas terapéuticas reflexas, alternativas ou complementarias afíns ao campo de competencia da Fisioterapia. |
|
A3
|
|
20D Adquisición de vocabulario propio no campo da Fisioterapia. |
|
A19
|
|
23D Coñecer e comprender os procesos de administración e xestión sanitaria, especialmente dos servizos de Fisioterapia, no contexto diverso e cambiante no que esta se desenvolve. |
|
A18
|
|
24D Coñecer e comprender as implicacións das disposicións organizativas e dos modelos traballo. |
|
A18
|
|
25D Coñecer e comprender os criterios e indicadores que garantan a calidade na prestación do servizo de Fisioterapia, mediante o uso de guías de boa práctica clínica e de estándares profesionais. |
|
A15 A18
|
|
1P Elaborar e cumprir de forma sistemática a historia clínica de Fisioterapia completa, onde se rexistren de forma axeitada e eficaz todos os pasos seguidos dende a recepción do paciente/usuario ata o informe de alta de Fisioterapia. |
|
A4 A6
|
|
2P Valorar o estado funcional do paciente/usuario, considerando os aspectos físicos, psicolóxicos e sociais. |
|
A4 A5
|
|
3P Determinar o diagnóstico de Fisioterapia de acordo coas normas recoñecidas internacionalmente e cos instrumentos de validación internacionais. Esta competencia inclúe xerarquizar as necesidades do paciente/usuario para atender con prioridade aquelas que máis comprometan o proceso de recuperación. |
|
A4 A6
|
|
4P Deseñar o Plan de intervención de Fisioterapia. Elaborar un plan específico de intervención de Fisioterapia empregando habilidades de resolución de problemas e razoamento clínico: en consonancia cos recursos dispoñibles, formulando os obxectivos de intervención co usuario e, se é o caso, coas persoas significativas do seu ámbito, recollendo as súas expectativas respecto á atención, seleccionando os protocolos ou procedementos máis adecuados á atención planificada, atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia. |
|
A4 A7
|
|
5P Executar, dirixir e coordinar, o Plan de intervención de Fisioterapia, atendendo ao principio da individualidade do usuario e utilizando as ferramentas terapéuticas propias da Fisioterapia, é dicir, o conxunto de métodos, procedementos, actuacións e técnicas que mediante a aplicación dos medios físicos: curan, recuperan, habilitan, rehabilitan, adaptan e readaptan ás persoas con deficiencias, limitacións funcionais e minusvalías; preveñen as enfermidades e promoven a saúde ás persoas que queren manter un nivel óptimo de saúde. |
|
A4 A8
|
|
6P Avaliar a evolución dos resultados obtidos co tratamento de Fisioterapia en relación aos obxectivos marcados e aos criterios de resultados establecidos. Para iso será necesario: definir e establecer os criterios de resultados, realizar a valoración da evolución do paciente/usuario, redeseñar os obxectivos segundo a valoración, se é preciso e adecuar o plan de intervención ou tratamento aos novos obxectivos. |
|
A4 A9
|
|
7P Elaborar o informe á alta de Fisioterapia. Cando considere que se cubriron os obxectivos propostos, ben por curación do proceso ou ben porque se esgotasen as posibilidades de recuperación coas medidas terapéuticas ao alcance, propoñerase a alta de Fisioterapia e elaborarase o informe pertinente. |
|
A4 A10
|
|
8P Proporcionar unha atención de Fisioterapia de forma eficaz, outorgando unha asistencia integral aos pacientes/usuarios, para o cal será necesario: Interpretar as prescricións facultativas, preparar o ámbito en que se levará a termo a atención de Fisioterapia para que sexa confortable, manter informado o paciente do tratamento que se lle aplica, explicándolle as probas e manobras que se lle practican, a preparación que requiren, e exhortalo a que colabore en todo momento, rexistrar diariamente a aplicación da atención en Fisioterapia, a evolución e os incidentes desta, identificar signos e síntomas de alteración das funcións biolóxicas relacionados coa atención de Fisioterapia, controlar e interpretar os signos vitais durante a execución do tratamento diario, orientar as actividades e modo de actuación en relación cos pacientes/usuarios, do persoal non sanitario e subalterno e avaliar a propia atención proporcionada aos pacientes/usuarios. |
|
A4 A11 A16
|
|
9P Intervir nos ámbitos de promoción da saúde e prevención da enfermidade. |
|
A4 A11 A12 A16
|
|
10P Relacionarse de forma efectiva con todo o equipo pluridisciplinar. Iso inclúe: establecer os obxectivos de Fisioterapia no seo do equipo, recoller, escoitar e valorar as reflexións do resto do equipo pluridisciplinar cara ás súas actuacións, aceptar e respectar a diversidade de criterios do resto dos membros do equipo, recoñecer as competencias, habilidades e coñecementos do resto dos profesionais sanitarios, participar e integrarse nos traballos do equipo nas súas vertentes científicas e profesionais, así como de relación cos familiares, grupos de interese e institucións, facer da comunicación e o respecto aos profesionais as ferramentas de superación dos conflitos interprofesionais e de competencias. |
|
A4 A13
|
|
11P Incorporar á cultura profesional os principios éticos e legais da profesión. |
|
A4 A14
|
|
12P Incorporar a investigación científica e a práctica baseada na evidencia como cultura profesional. |
|
A4 A15
|
|
13P Manter actualizados os fundamentos dos coñecementos, habilidades e actitudes das competencias profesionais, mediante un proceso de formación permanente (ao longo de toda a vida). |
|
A4 A15
|
|
14P Desenvolver actividades de planificación xestión e control dos servizos de Fisioterapia. |
|
A4 A18
|
|
15P Aplicar os mecanismos de garantía de calidade na práctica da Fisioterapia, axustándose aos criterios, indicadores e estándares de calidade recoñecidos e validados para a boa práctica profesional. |
|
A4 A15 A18
|
|
16P Afrontar o estrés, o que supón ter capacidade para controlarse a si mesmo e controlar o ámbito en situacións de tensión. |
|
A4
|
|
17P Asumir riscos e vivir en ámbitos de incerteza, é dicir, ter a capacidade para desempeñar unha responsabilidade sen coñecer ao 100% o resultado final. |
|
A4
|
|
18P Motivar a outros. O que supón ter a capacidade de xerar nos demais o desexo de participar activamente e con ilusión en calquera proxecto ou tarefa. |
saber facer | Saber estar / ser |
|
A4 A13 A18
|
|
19P Aplicar os principios ergonómicos ou de hixiene postural no desenvolvemento da súa actividade. |
|
A2 A4
|
|
24P Capacidade de identificar elementos estruturais e alteracións da normalidade nos diferentes métodos de análise e diagnóstico a través da imaxe. |
|
A1 A4
|
|
1A Traballar con responsabilidade. |
|
A17
|
B23
|
2A Manter unha actitude de aprendizaxe e mellora. |
|
A17
|
B24
|
3A Manifestar respecto, valoración e sensibilidade ante o traballo dos demais. |
|
A13
|
B25
|
4A Colaborar e cooperar con outros profesionais. |
|
A13
|
B26
|
5A Manifestar discreción. |
|
A14
|
B27
|
6A Mostrar a súa orientación ao paciente/usuario. |
|
A14 A19
|
B28
|
7A Axustarse aos límites da súa competencia profesional. |
|
A14
|
B29
|
8A Desenvolver a capacidade para organizar e dirixir. |
|
A18
|
B30
|
1TI Comunicación oral e escrita nas linguas cooficiais da Comunidade Autónoma. |
|
|
B1
|
2TI Capacidade de análise e síntese. |
|
|
B2
|
3TI Capacidade de organización e planificación. |
|
|
B3
|
4TI Capacidade de xestión da información. |
|
|
B4
|
5TI Resolución de problemas. |
|
|
B5
|
6TI Toma de decisións. |
|
|
B6
|
7TI Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
|
|
B7
|
8TI Comunicación con persoal cualificado como non cualificado. |
|
|
B8
|
1TP Compromiso ético. |
|
|
B9
|
2TP Traballo en equipo. |
|
|
B10
|
3TP Habilidades nas relacións interpersonais. |
|
|
B11
|
4TP Razoamento crítico. |
|
|
B12
|
5TP Recoñecemento da diversidade e a multiculturalidade. |
|
|
B13
|
6TP Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar. |
|
|
B14
|
1TS Aprendizaxe autónoma. |
|
|
B15
|
2TS Motivación por a calidade. |
|
|
B16
|
3TS Adaptación a novas situacións. |
|
|
B17
|
4TS Creatividade. |
|
|
B18
|
5TS Iniciativa e espírito emprendedor. |
|
|
B19
|
7TSCoñecemento doutras culturas e costumes. |
|
|
B21
|
8TS Sensibilidade cara temas ambientais. |
|
|
B22
|