6. Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe
6.1. Metodoloxía docente
Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Según contempla o Plan Universitario Bolonia.
Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos, lexislación e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas.
Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a Materia. Comprende os seguintes procesos:
-Clases presenciais:
-Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora.
-Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos.
-Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na
aula.
-Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula.
-Revisión de traballos-modelo elaborados noutras promocións anteriores na aula.
-Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa
intervención sociopedagóxica familiar.Visitas, si é posible, a
diversas institucións vinculadas a Asignatura.
- Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre:
-Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia.
-Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado.
- Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre:
-Seguimento da realización e exposicións de traballos.
-Orientación académica, profesional e persoal.
- Principios de procedemento ou de actuación docente:
-Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado.
-Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula.
-Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción en temas da Materia.
-Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia.
-Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo e familiar co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática.
6.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado
(Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a materia para todo o alumnado matriculado.
6.2.1 -Traballo na aula:
- Consulta e manexo de fontes bibliográficas, documentais e lexislativas da biblioteca e buscas de bases de datos por internet.
- Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese
vinculados a materia.
-Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais:
-Análise e comentario de textos e documentos.
- Estudo de casos; historias de vida.
-Rol playing.
-Visionado e reflexión de recursos audiovisuais.
-Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa
Materia
-Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia.
-Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura.
6.2.2-Traballo individual: elección e reflexión dun recurso (conto, música, anuncio publicitario, programa TV, video clip, etc…..) referente á Materia e a súa intervención sociopedagóxica coa familia. Entregarase unha relación orientativa o inicio das clases.
6.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica na Materia. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; destinatarios/as; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Material tecnolóxico).
6.2.4- Examen: Sobre os contidos básicos da materia (textos teóricos e intervencións sociopedagóxicas recomendadas).
-Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado para os traballos individual e grupal:
-Nesas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo e modo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados.
-Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto.
6.3. Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe na aula.
(Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse).
Ademais, titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais.
Seminarios
6. Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe
6.1. Metodoloxía docente
Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Según contempla o Plan Universitario Bolonia.
Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos, lexislación e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas.
Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a Materia. Comprende os seguintes procesos:
-Clases presenciais:
-Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora.
-Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos.
-Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na
aula.
-Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula.
-Revisión de traballos-modelo elaborados noutras promocións anteriores na aula.
-Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa
intervención sociopedagóxica familiar.Visitas, si é posible, a
diversas institucións vinculadas a Asignatura.
- Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre:
-Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia.
-Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado.
- Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre:
-Seguimento da realización e exposicións de traballos.
-Orientación académica, profesional e persoal.
- Principios de procedemento ou de actuación docente:
-Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado.
-Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula.
-Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción en temas da Materia.
-Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia.
-Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo e familiar co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática.
6.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado
(Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a materia para todo o alumnado matriculado.
6.2.1 -Traballo na aula:
- Consulta e manexo de fontes bibliográficas, documentais e lexislativas da biblioteca e buscas de bases de datos por internet.
- Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese
vinculados a materia.
-Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais:
-Análise e comentario de textos e documentos.
- Estudo de casos; historias de vida.
-Rol playing.
-Visionado e reflexión de recursos audiovisuais.
-Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa
Materia
-Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia.
-Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura.
6.2.2-Traballo individual: elección e reflexión dun recurso (conto, música, anuncio publicitario, programa TV, video clip, etc…..) referente á Materia e a súa intervención sociopedagóxica coa familia. Entregarase unha relación orientativa o inicio das clases.
6.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica na Materia. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; destinatarios/as; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Material tecnolóxico).
6.2.4- Examen: Sobre os contidos básicos da materia (textos teóricos e intervencións sociopedagóxicas recomendadas).
-Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado para os traballos individual e grupal:
-Nesas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo e modo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados.
-Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto.
6.3. Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe na aula.
(Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse).
Ademais, titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais.
Traballos tutelados
6. Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe
6.1. Metodoloxía docente
Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Según contempla o Plan Universitario Bolonia.
Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos, lexislación e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas.
Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a Materia. Comprende os seguintes procesos:
-Clases presenciais:
-Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora.
-Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos.
-Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na
aula.
-Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula.
-Revisión de traballos-modelo elaborados noutras promocións anteriores na aula.
-Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa
intervención sociopedagóxica familiar.Visitas, si é posible, a
diversas institucións vinculadas a Asignatura.
- Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre:
-Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia.
-Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado.
- Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre:
-Seguimento da realización e exposicións de traballos.
-Orientación académica, profesional e persoal.
- Principios de procedemento ou de actuación docente:
-Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado.
-Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula.
-Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción en temas da Materia.
-Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia.
-Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo e familiar co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática.
6.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado
(Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a materia para todo o alumnado matriculado.
6.2.1 -Traballo na aula:
- Consulta e manexo de fontes bibliográficas, documentais e lexislativas da biblioteca e buscas de bases de datos por internet.
- Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese
vinculados a materia.
-Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais:
-Análise e comentario de textos e documentos.
- Estudo de casos; historias de vida.
-Rol playing.
-Visionado e reflexión de recursos audiovisuais.
-Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa
Materia
-Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia.
-Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura.
6.2.2-Traballo individual: elección e reflexión dun recurso (conto, música, anuncio publicitario, programa TV, video clip, etc…..) referente á Materia e a súa intervención sociopedagóxica coa familia. Entregarase unha relación orientativa o inicio das clases.
6.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica na Materia. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; destinatarios/as; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Material tecnolóxico).
6.2.4- Examen: Sobre os contidos básicos da materia (textos teóricos e intervencións sociopedagóxicas recomendadas).
-Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado para os traballos individual e grupal:
-Nesas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo e modo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados.
-Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto.
6.3. Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe na aula.
(Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse).
Ademais, titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais.
Titoría en grupo
6. Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe
6.1. Metodoloxía docente
Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Según contempla o Plan Universitario Bolonia.
Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos, lexislación e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas.
Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a Materia. Comprende os seguintes procesos:
-Clases presenciais:
-Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora.
-Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos.
-Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na
aula.
-Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula.
-Revisión de traballos-modelo elaborados noutras promocións anteriores na aula.
-Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa
intervención sociopedagóxica familiar.Visitas, si é posible, a
diversas institucións vinculadas a Asignatura.
- Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre:
-Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia.
-Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado.
- Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre:
-Seguimento da realización e exposicións de traballos.
-Orientación académica, profesional e persoal.
- Principios de procedemento ou de actuación docente:
-Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado.
-Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula.
-Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción en temas da Materia.
-Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia.
-Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo e familiar co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática.
6.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado
(Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a materia para todo o alumnado matriculado.
6.2.1 -Traballo na aula:
- Consulta e manexo de fontes bibliográficas, documentais e lexislativas da biblioteca e buscas de bases de datos por internet.
- Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese
vinculados a materia.
-Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais:
-Análise e comentario de textos e documentos.
- Estudo de casos; historias de vida.
-Rol playing.
-Visionado e reflexión de recursos audiovisuais.
-Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa
Materia
-Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia.
-Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura.
6.2.2-Traballo individual: elección e reflexión dun recurso (conto, música, anuncio publicitario, programa TV, video clip, etc…..) referente á Materia e a súa intervención sociopedagóxica coa familia. Entregarase unha relación orientativa o inicio das clases.
6.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica na Materia. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; destinatarios/as; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Material tecnolóxico).
6.2.4- Examen: Sobre os contidos básicos da materia (textos teóricos e intervencións sociopedagóxicas recomendadas).
-Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado para os traballos individual e grupal:
-Nesas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo e modo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados.
-Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto.
6.3. Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe na aula.
(Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse).
Ademais, titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais.
Probas
Descrición
Probas de resposta curta
6. Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe
6.1. Metodoloxía docente
Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Según contempla o Plan Universitario Bolonia.
Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos, lexislación e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas.
Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a Materia. Comprende os seguintes procesos:
-Clases presenciais:
-Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora.
-Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos.
-Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na
aula.
-Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula.
-Revisión de traballos-modelo elaborados noutras promocións anteriores na aula.
-Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa
intervención sociopedagóxica familiar.Visitas, si é posible, a
diversas institucións vinculadas a Asignatura.
- Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre:
-Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia.
-Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado.
- Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre:
-Seguimento da realización e exposicións de traballos.
-Orientación académica, profesional e persoal.
- Principios de procedemento ou de actuación docente:
-Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado.
-Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula.
-Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción en temas da Materia.
-Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia.
-Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo e familiar co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática.
6.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado
(Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a materia para todo o alumnado matriculado.
6.2.1 -Traballo na aula:
- Consulta e manexo de fontes bibliográficas, documentais e lexislativas da biblioteca e buscas de bases de datos por internet.
- Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese
vinculados a materia.
-Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais:
-Análise e comentario de textos e documentos.
- Estudo de casos; historias de vida.
-Rol playing.
-Visionado e reflexión de recursos audiovisuais.
-Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa
Materia
-Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia.
-Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura.
6.2.2-Traballo individual: elección e reflexión dun recurso (conto, música, anuncio publicitario, programa TV, video clip, etc…..) referente á Materia e a súa intervención sociopedagóxica coa familia. Entregarase unha relación orientativa o inicio das clases.
6.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica na Materia. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; destinatarios/as; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Material tecnolóxico).
6.2.4- Examen: Sobre os contidos básicos da materia (textos teóricos e intervencións sociopedagóxicas recomendadas).
-Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado para os traballos individual e grupal:
-Nesas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo e modo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados.
-Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto.
6.3. Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe na aula.
(Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse).
Ademais, titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais.
Universidade de Vigo
|
Rectorado |
Campus Universitario |
C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) |
España |
Tlf: +34 986 812 000