Guia docente 2013_14
Facultad de Ciencias de la Educación
Grao en Educación Social
 Materias
  Intervención socioeducativa na infancia e adolescencia en situación de risco social
   Contidos
Tema Subtema
1.- Infancia, adolescencia e mocidade en dificultade social 1.1. Introdución.
1.2. Benestar social e infancia.
1.3. Dificultade social na infancia.
1.4. O bo trato á infancia e a resiliencia.
2.- Dificultade social pola non aceptación do si mesmo, da imaxe persoal e social. 2.1. Introdución.
2.2. O concepto de personalidade.
2.3. Modelos teóricos no estudo da pesonalidad.
2.4. O desenvolvemento social da personalidade.
2.5. Coñecemento de si mesmo, autoestima e imaxe social. Infancia, adolescencia e mocidade.
2.6. Evolución do coñecemento de si mesmo, autoestima e imaxe social.
2.7. Factores de risco e vulnerabilidade no desenvolvemento da personalidade, o coñecemento de si mesmo e a autoestima.
2.8. Coñecemento de si mesmo e autoestima en nenos, adolescentes e mozos en dificultade social.
3.- Dificultade social no ámbito familiar. 3.1. Introdución.
3.2. Dificultade social nun ámbito violento.
3.3. Sintomatología e patoloxía presentadas por menores expostos a violencia intrafamiliar.
3.4. Incompetencia familiar e dificultade social infantojuvenil.
3.5. Dificultade social infantojuvenil por abandon afectivo.
3.6. Algunhas consecuencias da dificultade social no ámbito familiar.
4.- Dificultade social por presentar deficiencias e discapacidades. 4.1. Introdución.
4.2. Atraso mental leve.
4.3. Trastornos da linguaxe expresiva e comprensiva, tartamudeo e mutismo selectivo.
4.4. Trastorno disocial e trastorno límite de personalidade.
4.5. Trastornos interiorizados en nenos e adolescentes: ansiedade e depresión.
5.- Dificultade social por pertenza a minorías étnicas e culturais. 5.1. Introdución.
5.2. Concepto de etnia e cultura.
5.3. Mundo *relacional e multicultural.
5.4. Estereotipos, prexuízos, tópicos, *etnocentrismos.
5.5. Os barrios monoculturales.
5.6. Separación cultural do grupo de iguais.
5.7. Aculturación.
5.8. Os menores educados interculturalmente.
5.9. Os conflitos entre educacións multiculturais e interculturais.
5.10. Os menores estranxeiros non acompañados
6.- Dificultade social por uso inadecuado de TIC. 6.1. Introdución.
6.2. Fenda dixital xeracional e dificultade social infantojuvenil no uso de TIC.
- Ciberacoso
- Ciberbullying
- Grooming
- Chaturbarsing
- Adiccións en rede
7.- As políticas públicas, o sistema de protección social e a dificultade social na infancia, a adolescencia e a mocidade. 7.1. Introdución.
7.2. O sistema de protección social á infancia e a adolescencia.
7.3. Planificación estratéxica das políticas de infancia e adolescencia.
7.4. Programas do sistema de protección social da infancia.
8.- Atención socioeducativa á infancia, adolescencia e mocidade en dificultade social. 8.1. Introdución.
8.2. Modelos teóricos de intervención.
8.3. Proceso de intervención en situacións de dificultade social.
8.4. Traballo en rede.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000