Guia docente 2013_14
Facultad de Ciencias de la Educación
Grao en Educación Social
 Materias
  Educación: Educación permanente
   Avaliación
  Descrición Cualificación
Traballos de aula O alumnado desenvolve exercicios ou proxectos na aula baixo as directrices e supervisión do profesor. O seu desenvolvemento pode estar vinculado con actividades autónomas do alumnado. 25
Traballos tutelados O alumnado, de xeito individual ou en grupo, elabora un documento sobre a temática da materia ou prepara seminarios, investigacións, memorias, ensaios, resumos de lecturas, conferencias, etc. Xeralmente trátase dunha actividade autónoma de/dos estudante/s que inclúe a procura e recollida de información, lectura e manexo de bibliografía, redacción... 25
Titoría en grupo Entrevistas que o alumnado mantén co profesorado da materia para asesoramento/desenvolvemento de actividades da materia e do proceso de aprendizaxe.
<br>
25
Probas de resposta curta Avaliación dos resultados da proba realizada. 25
 
Outros comentarios sobre a Avaliación

7. Avaliación dos procesos e resultados de
aprendizaxe. Criterios de avaliación da Materia para o alumnado matriculado.

 

-Prégase obrigatoria a entrega á profesora da ficha persoal, coa foto correspondente, durante  a primeira
quincena de clase
, (notificando a metodoloxía a seguir).
Isto significa o compromiso serio e
formal coa Materia dende o inicio do cuadrimestre.
En caso de non
presentarse no prazo fixado, entenderase que o alumnado non se presenta a esa
convocatoria. A modo excepcional e xustificado (con material acreditativo de traballo) o alumnado que non asista
a Materia seguirá outra metodoloxía marcada e establecida dende o inicio do
curso, os quince primeiros días,
consensuado coa profesora e seguindo as titorías básicas.

-É imprescindible, constituír nos primeiros días do cuadrimestre os grupos
de traballo
, para o
bo desenvolvemento das intervencións educativas: traballos, talleres, etc. (En
caso de existir algún problema xustificado como xa se especificou
anteriormente, dentro dos primeiros días do inicio da Materia, se contemplarán
opcións individuais, consensuadas previamente coa profesora). O seguimento
procesual destas intervencións pedagóxicas orientarase dende o inicio da Materia,
así como o modo de exposición ao grupo-clase, a través dassesións de titoría
establecidas pola profesora. Nestas sesións de titoría farase constancia
da implicación do alumnado na Materia, xa que se orientará detidamente o modo
de traballo e se aclararán as posibles dúbidas xurdidas ao longo do
cuatrimestre. Distribuindo e orientando o material específico.

-Pasos que hai que ter en conta nos
traballos de grupo e individuais
:constitución de grupos
de traballo, elección dos temas, calendario xeral de exposicións, seguimento do
traballo a través de titorías mantidas entre o grupo correspondente e a
profesora, tanto a exposición oral como a presentación teórica, así como
aqueles elementos de valoración da exposición do traballo. De aí que o seguimento
titorial é obrigatorio e beneficioso para o alumnado.

-Á hora deentregar os materiais fixados e traballados
polo alumnado durante o cuatrimestre (rexistros varios, artigos,
comentarios de libros, traballos de grupo, materiais informáticos, etc.)
recoméndase o seguinte:

-O cumprimento dos prazos de calendario establecidos para
presentar os materiais. Ditos materiais entregadosseránorixinais(non fotocopias nin baixados de internet directamente. Se precisa unha
reflexión e traballo previo dos mesmos
).

-O coidado da expresión escrita
e a coherente descripción
das reflexións realizadas.

-A referencia completa das fontes documentais
(libros, revistas, prensa,
lexislación, webs, etc.), aténdose ás normas bibliográficas internacionais APA
(ver web correspondente): autor/a, ano, título, lugar, editorial, número de
edición.

-Na portada dos traballos
figurarán os seguintes datos: título, nome e apelidos, universidade, facultade,
titulación, campus, materia, profesora, curso, ano académico, etc.

-Nalgunha fotocopiadora próxima a esta
Facultade, elexida polo grupo-clase, iranse depositando os materiais-base de
traballo relacionados coa Materia. Ademáis da plataforma Faitic.

-O uso do correo electrónico é para
solucionar cuestións puntuais e extraordinarias (fáciles de solventar mediante
esta vía). Intentarase responder no plazo mais breve posible. Sempre que sexan
correos con Asunto encabezado
e dentro dos plazos establecidos. Non se atenderán correos en época non
lectiva.

-O respecto os compañeiros, a escucha na aula,  o saber comportarse, o uso debido do móvil, (na
aula non é un espacio para comidas e bebidas),…. son requisitos imprescindibles
que forman parte da formación universitaria e da ciudadanía.

     

 

 7.1. Criterios específicos de avaliación
para alumnado asistente:

         Concedemos a este proceso avaliativo o carácter de inicial,
continuo, formativo e sumativo
. Para iso establecemos os 
catro seguintes
pasos
obligatorios a cumplir:

         1.- Asistencia e participación
nas sesións metodolóxicas de clase, teóricas e prácticas (lectura de textos
recomendados e implicación en diversas actividades programadas e
desenvolvidas). Concretaranse días de presentación e análise dos materiais reflexionados (lectura, análise
e comentario de textos traballados). É básica a puntualidade as sesión
de clase.

Nota  importante: o alumnado que, por motivos
xustificados non poida asistir a algunha sesión de clase concreta, deberá
suplir dita ausencia mediante un traballo personal do realizado ese día na aula
e o entregará o final do cuatrimestre, o día do examen.

Valoración 2,5 puntos.

         2.- Traballo de grupo e material informático
confeccionado.
Elaboración e
presentación de intervencións educativas, é dicir, a elaboración dun programa
de intervención pedagóxica sobre un tema relacionado coa Materia. Este
axustarase aos seguintes pasos: planificación, desenvolvemento e exposición,
avaliación e retroalimentación. Estes temas concretaranse e consensuaranse
durante as primeiras sesións de clase. Tamén se marcarán datas de exposición e
entrega dos traballos. (Estes, unha vez presentados, non se devolverán.
Recoméndase pois, quedar cunha copia  antes da súa entrega a profesora). Valoración 2,5 puntos.

         3.- Traballo individual. Lectura dunha
obra literaria e a súa intervención pedagóxica, seleccionada polo alumnado.
Presentarase por escrito, expoñendo a súa reflexión e vinculación con esta Materia. Estableceranse prazos de entrega
consensuados. Valoración 2,5 puntos.

         4.- Exame.
As datas estarán expostas en zonas de información e webs sobre o calendario de
exames nesta Facultade. É básica a puntualidade. Valoración  2,5 puntos.

         A superación da Materia implica ter
alcanzado en cada unha destes catro pasos  unha contribución mínima de
1,25 puntos. Se non se consegue esa
puntuación, suponse que non se lograron os obxectivos mínimos da Materia na súa
totalidade.

 

-Non obstante, cada un destes pasos explicarase e consensuarase
detenidamente durante as primeiras sesións de clase.

-A data límite de entrega dos
materiais é o día e hora da celebración do examen.

 

7.2. Criterios específicos
para alumnado non asistente con xustificación debida.

Cuestións importantes:

 

-O alumnado, que por motivos xustificados
(traballo)
desde o inicio do curso, os quince primeiros días,
seguirá un sistema de titorización individualizado a partir de todo o exposto
neste Programa da Materia, se concretará a principios de curso, notificándoo na ficha personal tamén, coa profesora nas sesións de titoría
presenciais correspondentes, establecéndose o seu seguimento durante o
cuadrimestre.

 

-Este alumnado, suplirá el apartado 1 da
avaliación correspondente a Asistencia e
participación
elaborandoun Dossier o Memoria da Materia con
todo o material traballado na aula durante o cuatrimestre e seguindo as
indicacións neste programa (ver contidos e esquema explicativo da traxectoria).
Evidentemente, o resto dos apartados da avaliación tamén os deberá cumplir, e
dicir, (2, 3 e 4).
Todo isto previo consenso coa profesora en
sesións de titoría e durante as primeiras sesións do inicio da Materia.
É moi
importante ter en conta estas puntualizacións expostas para a superación desta
Materia.

 

 

7.3. Avaliación do proceso docente

 

            7.3.1. Valoración do
alumnado

O alumnado valorará a dinámica da Materia, ben a través dun cuestionario elaborado expresamente
pola profesora, e tamén a través da enquisa
confeccionada por esta Universidade.

            7.3.2. Valoración do
profesorado e decisións de cambio

Ante as suxestións de cambio manifestadas polo alumnado nestes
cuestionarios, e tamén desde a traxectoria da Materia no presente curso, a
profesora prestará a debida atención, si procede, para mellorar e retroalimentar
o novo enfoque desta disciplina de cara ao seguinte curso académico.

Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000