Guia docente 2013_14
Facultad de Ciencias de la Educación
Grao en Educación Social
 Materias
  Educación: Educación permanente
   Atención personalizada
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados 5. Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe 5.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa Materia dende o seu inicio. Como marca o Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, seminarios, xornadas, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a materia. Comprende os seguintes procesos: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Revisión na aula de traballos-modelo elaborados en promocións anteriores. -Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención pedagóxica. En conjunto coas tres materias do cuatrimestre. Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a Asignatura. - Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións, propostas e alternativas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 5.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a Materia para todo o alumnado matriculado. 5.2.1 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas e documentais da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a Materia. - Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: .Análise e comentario de textos e documentos. .Estudo de casos; historias de vida. .Rol playing. .Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. .Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. .Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia. .Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura. 5.2.2-Traballo individual: elección, lectura e estudio dunha obra literaria con argumento referente á Materia e a súa intervención pedagóxica. Entregarase unha relación literaria orientativa o inicio das clases. 5.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica en Educación Permanente. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; persoas destinatarias; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Entrega de material tecnolóxico elaborado). 5.2.4- Examen. Sobre os contidos básicos da Materia (textos teóricos e intervencións pedagóxicas recomendadas). -Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado a ter en conta para os traballos individual e grupal: -Nasas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados. -Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto. 6. Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe (Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse). Ademais, titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais.
Traballos de aula 5. Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe 5.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa Materia dende o seu inicio. Como marca o Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, seminarios, xornadas, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a materia. Comprende os seguintes procesos: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Revisión na aula de traballos-modelo elaborados en promocións anteriores. -Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención pedagóxica. En conjunto coas tres materias do cuatrimestre. Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a Asignatura. - Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións, propostas e alternativas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 5.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a Materia para todo o alumnado matriculado. 5.2.1 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas e documentais da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a Materia. - Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: .Análise e comentario de textos e documentos. .Estudo de casos; historias de vida. .Rol playing. .Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. .Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. .Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia. .Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura. 5.2.2-Traballo individual: elección, lectura e estudio dunha obra literaria con argumento referente á Materia e a súa intervención pedagóxica. Entregarase unha relación literaria orientativa o inicio das clases. 5.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica en Educación Permanente. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; persoas destinatarias; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Entrega de material tecnolóxico elaborado). 5.2.4- Examen. Sobre os contidos básicos da Materia (textos teóricos e intervencións pedagóxicas recomendadas). -Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado a ter en conta para os traballos individual e grupal: -Nasas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados. -Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto. 6. Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe (Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse). Ademais, titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais.
Seminarios 5. Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe 5.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa Materia dende o seu inicio. Como marca o Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, seminarios, xornadas, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a materia. Comprende os seguintes procesos: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Revisión na aula de traballos-modelo elaborados en promocións anteriores. -Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención pedagóxica. En conjunto coas tres materias do cuatrimestre. Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a Asignatura. - Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións, propostas e alternativas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 5.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a Materia para todo o alumnado matriculado. 5.2.1 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas e documentais da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a Materia. - Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: .Análise e comentario de textos e documentos. .Estudo de casos; historias de vida. .Rol playing. .Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. .Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. .Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia. .Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura. 5.2.2-Traballo individual: elección, lectura e estudio dunha obra literaria con argumento referente á Materia e a súa intervención pedagóxica. Entregarase unha relación literaria orientativa o inicio das clases. 5.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica en Educación Permanente. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; persoas destinatarias; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Entrega de material tecnolóxico elaborado). 5.2.4- Examen. Sobre os contidos básicos da Materia (textos teóricos e intervencións pedagóxicas recomendadas). -Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado a ter en conta para os traballos individual e grupal: -Nasas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados. -Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto. 6. Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe (Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse). Ademais, titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais.
Titoría en grupo 5. Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe 5.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa Materia dende o seu inicio. Como marca o Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, seminarios, xornadas, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a materia. Comprende os seguintes procesos: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Revisión na aula de traballos-modelo elaborados en promocións anteriores. -Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención pedagóxica. En conjunto coas tres materias do cuatrimestre. Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a Asignatura. - Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións, propostas e alternativas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 5.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a Materia para todo o alumnado matriculado. 5.2.1 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas e documentais da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a Materia. - Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: .Análise e comentario de textos e documentos. .Estudo de casos; historias de vida. .Rol playing. .Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. .Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. .Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia. .Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura. 5.2.2-Traballo individual: elección, lectura e estudio dunha obra literaria con argumento referente á Materia e a súa intervención pedagóxica. Entregarase unha relación literaria orientativa o inicio das clases. 5.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica en Educación Permanente. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; persoas destinatarias; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Entrega de material tecnolóxico elaborado). 5.2.4- Examen. Sobre os contidos básicos da Materia (textos teóricos e intervencións pedagóxicas recomendadas). -Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado a ter en conta para os traballos individual e grupal: -Nasas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados. -Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto. 6. Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe (Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse). Ademais, titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais.
Probas Descrición
Probas de resposta curta 5. Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe 5.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa Materia dende o seu inicio. Como marca o Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, seminarios, xornadas, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a materia. Comprende os seguintes procesos: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Revisión na aula de traballos-modelo elaborados en promocións anteriores. -Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención pedagóxica. En conjunto coas tres materias do cuatrimestre. Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a Asignatura. - Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións, propostas e alternativas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 5.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a Materia para todo o alumnado matriculado. 5.2.1 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas e documentais da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a Materia. - Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: .Análise e comentario de textos e documentos. .Estudo de casos; historias de vida. .Rol playing. .Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. .Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. .Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia. .Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura. 5.2.2-Traballo individual: elección, lectura e estudio dunha obra literaria con argumento referente á Materia e a súa intervención pedagóxica. Entregarase unha relación literaria orientativa o inicio das clases. 5.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica en Educación Permanente. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; persoas destinatarias; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Entrega de material tecnolóxico elaborado). 5.2.4- Examen. Sobre os contidos básicos da Materia (textos teóricos e intervencións pedagóxicas recomendadas). -Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado a ter en conta para os traballos individual e grupal: -Nasas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados. -Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto. 6. Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe (Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse). Ademais, titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000