Guia docente 2013_14
Facultad de Ciencias de la Educación
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Lingua e literatura: Español
   Contidos
Tema Subtema
1. Avaliación do currículo escolar na educación obligatoria á luz dos principios básicos da linguaxe e da comunicación

2. Literatura, cultura, tradición, innovación

3. Interpretación e construción de textos desde o español, sobre todo de textos do ámbito académico, dos medios de comunicación social e da produción literaria

4. Unidade e variedade do español: estándar, sociolectos e registros
1.1. Definición e caracterización da linguaxe e das linguas desde as teses máis relevantes das ciencias que actualmente ocúpanse da linguaxe
1.2. As competencias comunicativas/lingüísticas no ensino/aprendizaxe das outras disciplinas. Algúns referentes europeos
1.3. Traballo ‘práctico’ (preferentemente en grupo reducido de 3-5 discentes) de análise comparativa entre a concepción e o papel da linguaxe nos textos normativos españois, en especial os referidos á educación primaria, e os principios e pautas promovidos polas institucións da Unión Europea e do Consello de Europa (principalmente desde a Language Policy Division/Division de Politiques Linguistiques)
2.1. Da paideia á literarische Bildung: a competencia ‘lectora’ de textos literarios como fonte de “desenvolvemento integral e armónico dos aspectos intelectuais, afectivos e sociais da persoa” (RD 1513/2006)
2.2. As cuestións do canon no ensino obligatorio
2.3. Exercicio de profundización/resolución de problemas: análise crítica da concepción e o papel da literatura no currículo de educación primaria desde as propostas das institucións europeas
3.1. O texto como unidade básica da lingüística. As tipoloxías textuales. Caracterización e tipoloxia básica dos textos literarios, dos textos académicos e dos textos xornalísticos
3.2. As formas xerais da comunicación en clase. Xéneros de discurso, tipos de texto e ‘funcións discursivas’
3.3. A exposición e a argumentación na retórica clásica e nos textos académicos e xornalísticos actuais. Prácticas de análises e comentario
3.4. Os xéneros xornalísticos (entre o relato e o comentario). Xéneros informativos (a noticia, a reportaxe). Xéneros interpretativos e de opinión (o editorial, a columna). A linguaxe xornalística. Prácticas de análises e comentario.
3.5. Os textos narrativos. Narración e identidade. Psicología cultural e pensamento narrativo. Narración literaria e creación de mundos posibles. Algúns conceptos e términos básicos da narratoloxía actual
3.6. Análise dalgúns contos e propostas de traballos ‘persoais’, preferentemente en grupos reducidos de 3-5 discentes
4.1. A arquitectura da lingua: dialectos, niveis e estilos. O correcto como norma idiomática de cada modo de falar. O español común e o español estándar.
4.2. A variación social da Lingua Española. Prácticas de análises e comentario
4.3. Os registros ou niveis de fala. O denominado argot común. Prácticas de análises e comentario
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000