Guia docente 2012_13
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Educación Social
 Materias
  Educación: Educación permanente
   Atención personalizada
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados 1.Seguimento do traballo realizado polo alumnado. 2.Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe 2.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Como marca o Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a materia. Comprende os seguintes procesos: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Revisión de traballos-modelo elaborados en promocións anteriores na aula. -Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención pedagóxica. En conjunto coas tres materias de curso. Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a asignatura. - Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 2.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a materia para todo o alumnado matriculado. 2.2.1 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas e documentais da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a materia. - Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: -Análise e comentario de textos e documentos. - Estudo de casos; historias de vida. -Rol playing. -Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. -Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa materia -Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á materia. -Saída ao campo referente con algún tema da asignatura. 2.2.2-Traballo individual: elección, lectura e estudio dunha obra literaria con argumento referente á materia e a súa intervención pedagóxica. Entregarase unha relación literaria orientativa o inicio das clases. 2.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica en Educación Permanente. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; destinatarios/as; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Material tecnolóxico). 2.2.4- Examen. Sobre os contidos básicos da materia (textos teóricos e intervencións pedagóxicas recomendadas). -Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado a ter en conta para os traballos individual e grupal: -Nasas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados. -Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto.
Traballos de aula 1.Seguimento do traballo realizado polo alumnado. 2.Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe 2.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Como marca o Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a materia. Comprende os seguintes procesos: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Revisión de traballos-modelo elaborados en promocións anteriores na aula. -Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención pedagóxica. En conjunto coas tres materias de curso. Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a asignatura. - Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 2.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a materia para todo o alumnado matriculado. 2.2.1 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas e documentais da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a materia. - Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: -Análise e comentario de textos e documentos. - Estudo de casos; historias de vida. -Rol playing. -Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. -Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa materia -Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á materia. -Saída ao campo referente con algún tema da asignatura. 2.2.2-Traballo individual: elección, lectura e estudio dunha obra literaria con argumento referente á materia e a súa intervención pedagóxica. Entregarase unha relación literaria orientativa o inicio das clases. 2.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica en Educación Permanente. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; destinatarios/as; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Material tecnolóxico). 2.2.4- Examen. Sobre os contidos básicos da materia (textos teóricos e intervencións pedagóxicas recomendadas). -Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado a ter en conta para os traballos individual e grupal: -Nasas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados. -Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto.
Seminarios 1.Seguimento do traballo realizado polo alumnado. 2.Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe 2.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Como marca o Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a materia. Comprende os seguintes procesos: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Revisión de traballos-modelo elaborados en promocións anteriores na aula. -Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención pedagóxica. En conjunto coas tres materias de curso. Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a asignatura. - Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 2.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a materia para todo o alumnado matriculado. 2.2.1 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas e documentais da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a materia. - Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: -Análise e comentario de textos e documentos. - Estudo de casos; historias de vida. -Rol playing. -Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. -Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa materia -Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á materia. -Saída ao campo referente con algún tema da asignatura. 2.2.2-Traballo individual: elección, lectura e estudio dunha obra literaria con argumento referente á materia e a súa intervención pedagóxica. Entregarase unha relación literaria orientativa o inicio das clases. 2.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica en Educación Permanente. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; destinatarios/as; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Material tecnolóxico). 2.2.4- Examen. Sobre os contidos básicos da materia (textos teóricos e intervencións pedagóxicas recomendadas). -Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado a ter en conta para os traballos individual e grupal: -Nasas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados. -Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto.
Titoría en grupo 1.Seguimento do traballo realizado polo alumnado. 2.Metodoloxía e estratexias de aprendizaxe 2.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Como marca o Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos de grupo; lecturas de textos e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre, metodoloxía básica para superar a materia. Comprende os seguintes procesos: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Revisión de traballos-modelo elaborados en promocións anteriores na aula. -Clases prácticas: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención pedagóxica. En conjunto coas tres materias de curso. Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a asignatura. - Traballo personal do alumnado: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais e en grupo que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 2.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes catro pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a materia para todo o alumnado matriculado. 2.2.1 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas e documentais da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a materia. - Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: -Análise e comentario de textos e documentos. - Estudo de casos; historias de vida. -Rol playing. -Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. -Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa materia -Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á materia. -Saída ao campo referente con algún tema da asignatura. 2.2.2-Traballo individual: elección, lectura e estudio dunha obra literaria con argumento referente á materia e a súa intervención pedagóxica. Entregarase unha relación literaria orientativa o inicio das clases. 2.2.3.-Traballo de grupo: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica en Educación Permanente. Elección do tema. Entregarase na aula un modelo-guía para seguir (introdución; presentación; xustificación teórica; obxectivos; destinatarios/as; contextualización; análise de necesidades e diagnóstico; estudo e planificación de estratexias; desenvolvemento; conclusións e valoración; bibliografía, webgrafía e anexos. Material tecnolóxico). 2.2.4- Examen. Sobre os contidos básicos da materia (textos teóricos e intervencións pedagóxicas recomendadas). -Pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado a ter en conta para os traballos individual e grupal: -Nasas clases presenciais comentaranse as indicacións concretas, que se entregarán de modo impreso, sobre o modo de elaborar os traballos individuais e grupais coa exposición oral correspondente (formados de tres a cinco persoas), e cómo presentar os traballos por escrito, é dicir, a exposición oral dos contidos do tema elixido, esquema da exposición, o uso adecuado de recursos tecnolóxicos e a planificación do tempo de exposición. A expresión escrita, formato, sinais de identidade, desenvolvemento do tema tratado, a intervención sociopedagóxica, conclusións e valoracións, bibliografía, webgrafía, anexos, etc. E valoración final dos traballos realizados. -Nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto.
Probas Descrición
Probas de resposta curta
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000