Segundo o Real Decreto 1513/2006 dos ensinos mínimos para a educación primaria, os fins desta etapa consisten en "adquirir as habilidades culturais básicas relativas a expresión e comprensión oral, á lectura, á escritura e ao cálculo, así como desenvolver habilidades sociais, hábitos de traballo e estudo, o sentido artístico, a creatividade e a afectividade". Por outra banda, o artigo 4, nos apartados 4 e 5, afirma o carácter instrumental desta materia e, en consecuencia, "a comprensión lectora, a expresión oral e escrita [...] traballaranse en todas as áreas". Tamén o ANEXO II, referido ás áreas de Educación primaria, subliña, na introdución á área de "Lingua castelá e literatura", que "entre as finalidades da Educación primaria, como etapa de desenvolvemento integral e armónico dos aspectos intelectuais, afectivos e sociais da persoa [o lexislador ten in mente o concepto de Bildung], a educación lingüística ocupa un lugar preferente. [...] Así pois, esta área ten como obxecto o desenvolvemento das habilidades lingüísticas: escoitar, falar e conversar, ler e escribir. Tamén, e de xeito específico, pretende achegar á lectura e comprensión de textos literarios". No parágrafo quinto concreta algunhas cuestións tamén apuntadas polas institucións europeas e ás que demos especial relevancia no noso programa: "O punto de partida para a educación lingüística é o uso da lingua que nenos e nenas xa adquiriron ao iniciar a etapa. O papel da Educación primaria será ampliar esta competencia lingüística e comunicativa de modo que sexan capaces de interactuar nos diversos ámbitos sociais nos que se van a ver inmersos. Destes seleccionáronse aqueles que se estiman máis apropiados para o traballo escolar: o das relacións sociais, o dos medios de comunicación, o literario e, de xeito privilexiado, o ámbito académico. É en devanditos ámbitos onde se interpretan e producen os distintos textos e é neles nos que se deben desenvolver as diferentes habilidades lingüísticas". Para rematar, o citado anexo, ao sinalar a contribución da área ao desenvolvemento das competencias básicas (entre elas figura a competencia comunicativa), destaca, entre outras cousas, que a linguaxe "está na base do pensamento e do coñecemento" e que "a lingua contribúe poderosamente ao desenvolvemento da competencia social e cidadá, entendida como habilidades e destrezas para a convivencia, o respecto e o entendemento entre as persoas".
O feito de que en segundo se imparta a materia obrigatoria de Lingua Española xustifica que o temario que propomos teña un carácter complementario, aínda que non menos relevante para os discentes e futuros docentes.