Guia docente 2012_13
Facultad de Ciencias de la Educación
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Educación: Novas tecnoloxías aplicadas á educación primaria
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
- Identificar as características e funcións que presentan os recursos e os novos medios tecnolóxicos na educación primaria.
saber
B1
B2
B6
B13
- Analizar o contexto da actual sociedade da información e reflexionar sobre o novo contorno social e educativo que xeran as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TICs), dando lugar á necesidade de adquirir novas competencias persoais e profesionais.
saber
A9
A11
A12
B2
B6
B9
B13
B15
B19
B21
- Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas.
saber
saber facer
A7
B1
B6
Familiarizarse coa lexislación dos marcos reguladores da tecnoloxía dixital.
saber
B1
B2
B6
B15
- Construír unha base de coñecementos, actitudes e habilidades técnicas útiles para o futuro mestre no desenvolvemento da súa actividade profesional que lle permitan unha axeitada utilización dos recursos tecnolóxicos ao seu alcance, analizando e reflexionando sobre as implicacións que a devandita utilización ten no deseño e desenvolvemento curricular.
saber
saber facer
A7
A9
A11
B2
B5
B6
B9
B15
B21
Adquiririr bases teóricas e prácticas para o emprego de habilidades e destrezas que posibiliten o manexo dos novos medios tecnolóxicos e dixitais de formación disciplinar e profesional.
saber
saber facer
A11
B2
B5
B6
B7
B15
B16
B17
B20
B21
- Ser quen de buscar, seleccionar e avaliar ou deseñar e construír materiais didácticos en soporte tecnolóxico adaptados ás características dos alumnos e dos contidos de aprendizaxe, así como de realizar unha proposta didáctica de integración curricular en contextos específicos.
saber
saber facer
A7
A11
B2
B5
B6
B15
Aplicar os medios de comunicación da rede ao proceso de ensino-aprendizaxe.
saber facer
Saber estar / ser
A2
A4
A6
A10
A11
A12
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B13
B14
B15
B16
B17
B20
B21
- Adquirir as habilidades necesarias para o manexo técnico, a produción de materiais e a utilización didáctica dos diversos medios e recursos tecnolóxicos: cámara fotográfica, cámara de vídeo, videoproxector, ordenador, impresora, escáner e Internet, etc.
saber facer
A7
B5
B6
B15
Traballar coas NTIC desde as súas dimensións comunicativa, didáctica, de organización e xestión, así como desde a súa dimensión lúdica.
saber facer
Saber estar / ser
A1
A2
A4
A5
A6
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B20
B21
B22
- Adquirir as habilidades necesarias para unha axeitada xestión da información con fins educativos: busca, selección, tratamento, organización e representación da información.
saber facer
A7
A11
B5
B6
B15
Abordar a produción de materiais tecnolóxicos e/ou adaptalos desde alternativas creativas e innovadoras.
saber facer
Saber estar / ser
A2
A4
A10
A11
B1
B2
B5
B7
B9
B13
B14
B17
B19
B20
B21
- Reflexionar criticamente sobre os determinantes sociais, psicolóxicos e ideolóxicos dos procesos de comunicación e formación mediados por tecnoloxía.
saber
A7
A11
B5
B6
B15
Analizar e avaliar materiais dixitais identificando os seus puntos fortes e feble para integralos no proceso de ensino-aprendizaxe.
saber facer
Saber estar / ser
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B5
B8
B13
B14
B15
B21
- Desenvolver as capacidades de colaboración, participación activa e traballo en equipo como instrumentos básicos da formación como futuros docentes, e tomar conciencia de que o ensino é un labor de equipo.
Saber estar / ser
A7
A11
B5
B6
B9
B15
Utilizar de forma colaborativa as NTIC no contexto socioeducativo da profesión.
saber facer
Saber estar / ser
A2
A4
A7
A11
B2
B3
B5
B7
B8
B9
B11
B13
B14
B21
- Traballar autonomamente, cun posicionamento académico e unha actitude investigadora ante os procesos educativos en xeral e a educación virtual ou e-learning, en particular.
Saber estar / ser
A7
B5
B6
B15
Controlarse emocionalmente ante as situacións adversas que de forma inesperada pódense presentar na realización do traballo cos medios tecnolóxicos e dixitais.
saber facer
Saber estar / ser
A11
B2
B6
B7
B16
- Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e da comunicación.
saber facer
A7
B5
B6
B15
Comprender e aceptar as limitacións que se presenten fronte ao uso das NTIC desde unha actitude de respecto e superación permanente
Saber estar / ser
B1
B2
B13
B14
B16
B21
- Abordar a análise de campo mediante metodoloxía observacional empregando tecnoloxías da información, docuementación e audiovisuais.
saber facer
A4
A7
B1
B5
B6
- Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas.
saber
saber facer
A7
A12
B1
B6
B9
B15
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000