Guia docente 2012_13
Facultad de Ciencias de la Educación
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Comunicación: Lingua española
   Contidos
Tema Subtema
1. Introdución ás ciencias da linguaxe e a comunicación. 1.1. Definición e caracterización da linguaxe e das linguas desde las tesis máis relevantes das ciencias que actualmente ocúpanse da linguaxe
1.2. As competencias
comunicativas/lingüísticas en
la enseñanza/aprendizaxe das outras disciplinas. Algúns referentes europeos
1.3. Traballo práctico preferentemente en grupo reducido de 3-5 discentes) de análise comparativo entre a concepción e o papel da linguaxe nos textos normativos españois, en especial os referidos á educación infantil, e os principios e pautas promovidos por las instituciones da Unión Europea e do Consello de Europa (principalmente desde a Language Policy division/Division de Politiques Linguistiques).
2. Semántica, lexicología e lexicografía 2.1. Semántica e significado. Os tipos de contido semántico
2.2. As relacións léxicas, con especial atención ás relacións de oposición
2.3. Lexicología estructural, semántica diferencial e campos léxicos. Exercicio de profundización/resolución de problemas: Discusión e análise dalgún macrocampo léxico do español (adjetivos de idade, bebidas, alimentos, vivenda…)
2.4. A semántica textual. Algúns conceptos básicos con discusión de ejemplos. Traballo persoal: Análise semántico-textual dalgúns pasajes ou textos breves do español
3. Gramática: morfología e sintaxis 3.1. Introdución á morfología léxica do español. Aspectos básicos de la derivación nominal, adjetival e verbal do español. Exercicios de aplicación
3.2. As unidades no enunciado (clases de palabras): o sustantivo e o adjetivo; o verbo e o adverbio; o sistema pronominal do español.Tipologías básicas
3.3. A estrutura do sintagma nominal: determinantes e complementos. Exercicios de aplicación e profundización.
3.4. Oración e enunciado. A estrutura jerárquica da oración. O sujeto e os complementos argumentales. O nivel dos aditamentos e o nivel periférico. Exercicios de aplicación e profundización.
4. Fonología, fonética e ortografía da lingua española 4.1. Definición e explicación con exemplos dalgúns conceptos básicos de a fonología e fonética españolas (fonema, trazos distintivos, alófonos, neutralización e archifonemas, clasificación dos sons e de los fonemas do español segundo Quilis e Martínez Celdrán)
4.2. Transcrición fonológica e fonética de textos segundo Quilis 1997
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000