Guia docente 2011_12
Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Educación: Deseño e desenvolvemento do currículo da educación primaria
   Contidos
Tema Subtema
Cara unha conceptualización da Didáctica Xeral. Estructura disciplinar. Aproximación o concepto de Didáctica. A Didáctica como Ciencia Social e como Ciencia da Educación. Ubicación da didáctica nas ciencias da educación. Desarrollo histórico da didáctica. Panorama actual da Didáctica. A Investigación Didáctica. Construcción do coñecemento didáctico. Paradigmas de investigación didáctica. Enfoque positivista da Didáctica. Enfoque interpretativo da Didáctica. Enfoque crítico da Didáctica. A investigación no campo da didáctica. Proceso e fases da investigación.
A Didáctica como campo semántico: Estructura conceptual A escola como institución didáctica. Funcións da escola. Fins da escola. Dimensións da escola. O obxecto de estudo da Didáctica. A Ensinanza. O aprendizaxe. A Formación. A Instrucción. Teorías da Ensinanza. A aprendizaxe didáctica. Teorías da aprendizaxe. A aprendizaxe constructiva e significativa.
Didáctica como campo de intervención: estructura operativa (o curriculum): O Concepto e tipos currículo.Teorías curriculares. Elementos e niveles de análise do curriculum. O diiseño curricular: concepto, estructura e funcionalidade. Modelos de curriculum.
O curriculum Escolar Características del diseño curricular en el Sistema Educativo Español. Os documentos configuradores dunha institución escolar. O proxecto educativo de Centro. O Proxecto Curricular. A Programación Xeral de Centro. A Programación de Aula.
O profesor como axente curricular. Perfil del educador. Competencias del docente: a comunicación, a regulación dos espazos de aprendizaxe, a formación cidada, a observación na aula, o compromiso coa formación permanente, o diseño e xestión dos procesos de ensinanza-aprendizaxe e a organización dos centros educativos.
Diseño de Competencias e Obxectivos Obxectivos e Competencias da ensinanza. Niveis de xeralización na definición de obxectivos. Características dos obxectivos. Selección e secuenciación de obxectivos.
Contidos. Contidos. Concepto, características dos contidos. Tipos de contidos. Selección de contidos. Secuenciación de contidos.
Metodoloxía didactica. Metodoloxía didactica. O método didáctico. Principios metodolóxicos. Técnicas de ensinanza.
As actividades. Compoñentes e estructura das actividades. Criterios para a selección de actividades. Actividades extraescolares e complementarias
Medios didácticos. Medios didacticos. Funcións dos recursos no ensino. Clasificación dos medios didácticos. O libro de texto como recurso didáctico. O entorno como recurso. Os medios audiovisuales. Os medios de comunicación social. Evaluación dos medios e recursos na ensinanza.
A avaliación dentro do currículo. Paradigmas de avaliación. Fases na avaliación. Modalidades de avaliación. Técnicas de avaliación. A avaliación da aprendizaxe e a avaliación do proceso. Avaliación de programas.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000