Guia docente 2011_12
Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Educación: Novas tecnoloxías aplicadas á educación infantil
   Contidos
Tema Subtema
PARTE TEÓRICA 10 temas
Tema 1: As TIC na sociedade da información

1.1. Alfabetización tecnolóxica e competencia dixital
1.2. Impacto social e educativo da cultura audiovisual e dixital
1.3. Papel dos centros educativos na sociedade da información
Tema 2: A integración das TIC en contextos educativos
2.1. Factores que influen na súa integración
2.2. Perspectivas curriculares e modelos de integración das TIC
2.3. Proxectos nacionais de implantación das TIC nos centros

Tema 3: Recursos multimedia para a educación

3.1. Concepto, clasificación e características dos multimedia educativos
3.2. Funcións e orientacións para o uso didáctico do multimedia educativo
3.3. Selección y avaliación de multimedias educativos
3.4. Diseño e elaboración de materiais didácticos multimedia
Tema 4: Recursos web para a educación

4.1. Ferramentas de comunicación en educación: mail, foros, chat, mensaxería....
4.2. Aplicacions educativas da Web 2.0
4.3.Metodoloxías de traballo con Internet na aula: webquest, cazas do tesouro...
Tema 5: Novas posibilidades educativas e desafíos na rede

5.1. Seguridade da infancia en Internet
5.2. Entornos virtuais de ensinanza-aprendizaxe
5.3. Traballo colaborativo con TIC
Tema 6: A linguaxe audiovisual e os medios de comunicación de masas
6.1. Lectura de imaxes. A imaxe dixital
6.2. A televisión e a publicidade na aula
6.3.Outros medios de comunicación de masas na aula
Tema 7: Utilización educativa do vídeo e do cine

7.1. Funcións do vídeo na ensinanza
7.2. Metodoloxía, uso e explotación didáctica dos vídeos
7.3.Integración do cine en educación
7.4.O cineforum como estratexia de intervención na aula
Tema 8: Inclusión educativa con apoio das TIC
8.1. As tecnoloxías de apoio a diversidade: tipoloxías e funcións
8.2. Criterios para a súa inclusión no curriculum
8.3. Ventaxas da integración das TIC para a inclusion do alumnado

Tema 9: Procesos de ensino- aprendizaxe con TIC 9.1. Do libro de texto ó libro dixital
9.2. Metodoloxía de traballo coa Pizarra dixital na aula
9.3. A aula de informática ou o ordenador na aula
Tema 10: A avaliación e a titoría a través das TIC
10.1. O portafolio e a rúbrica para a avaliación e seguemento de aprendizaxes
10.2. A acción titoríal mediada por TIC
PARTE PRÁCTICA Actividades de aplicación dos coñecementos a situacións concretas e de adquisición de habilidades básicas e procedimentais relacionadas coa materia. Desenvólvense a través das TIC de xeito autónomo en espazos especiais con equipamento especializado. As prácticas, que se concretarán na primeira semana de clase en función dos coñecementos previos dos alumnos e a disponibilidade de recursos, xirarán en col dos seguintes eixos:
1. Ferramentas para o traballo docente colaborativo en rede.
2. Análise e selección de materiais e recursos educativos en formato electrónico.
3. Planificación e deseño de materiais e recursos educativos en formato electrónico.
4. Condicións para a implementación de materiais e recursos educativos en formato electrónico.
5. Ferramentas para a titoría, xestión e organización do centro e aula.

O produto final será un E-PORTFOLIO que se elaborará ao longo do cuadrimestre e que deberá conter, entre outros, a colección ou recompilación en formato dixital de cada unha das tarefas e reflexións que cada alumno irá ensamblado, mantendo e coidando.
PARTE TEÓRICA 10 temas
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000